iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

17 januari 2017

Draaischijf voor Ed Sheeran

Ed Sheeran is terug in de Nederlandse hitlijsten. En dat doet hij gelijk met 2 geweldig lekkere tracks.  Gelijktijdig met Shape Of You bracht hij het iets meer uptempo nummer Castle On The Hill uit en beide nummers sloegen in als een fraai stuk vuurwerk.

Castle On The Hill en Shape Of You staan op het derde (binnenkort te verschijnen) studioalbum van Ed Sheeran. De plaat heet ÷ (divide) en is de opvolger van + uit 2011 en x uit 2014.
Wat ons betreft is - dan wellicht een goede titel voor zijn 4e album en omdat - ook wel voor minder kan staan zou dat dan best een unplugged album mogen wezen van ons.




“Castle On The Hill is een liefdesliedje voor Suffolk”, zei Ed Sheeran eerder. “Ik geloof niet dat iemand dat eerder heeft gedaan.” Hij groeide op in het Engelse graafschap en wilde daar dus een liedje voor schrijven en dat is verdomd aardig gelukt.

Shape Of You gaat over een ontluikende romance, en Ed schreef dit met Rihanna in zijn achterhoofd. “Maar toen ik het zong kon ik me niet voorstellen dat Rihanna het ooit zou zingen, dus heb ik het nummer zelf gehouden.”
En ook al zijn wij van Greatest-Hits groot fan van Rihanna, we zijn maar wat blij dat de kleine rode man het nummer zelf heeft opgenomen. En daarom deze hele week de Draaischijf op Greatest-Hits.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten