iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

31 oktober 2012

De Plaat en zijn Verhaal

Wekelijks zullen wij hier op Greatest-Hits een mooie gouwe ouwe plaatsen uit de categorie, De Plaat en zijn Verhaal.
Heb je ook een mooi verhaal bij een plaat, mail ons dan en we plaatsen hem.
Eenzaam en verlaten zit ik hier in de door mist bedekte bergen van de Falkland Eilanden. De laatste tijd is dit mijn uitvalsbasis geweest, terwijl ik hier eigenlijk helemaal niet thuis hoor. Ik hoor thuis in mijn vaderland, Groot-Brittannië, en dat zal ook altijd zo blijven. Geloof me, er komt een dag dat ook jullie terug kunnen naar je boerderij daar.

Ik heb jullie allemaal zien lijden op het slagveld. De gevechten werden steeds heviger en daardoor ook de pijn, het verdriet en de angst. Maar al die tijd hebben jullie me niet in de steek gelaten. Soms vraag ik me af hoe dit allemaal kan? We wonen hier met z’n allen op dezelfde planeet, onder één zon, en toch liggen onze werelden soms zo ver uit elkaar.

De zon gaat vanavond weer langzaam onder en maakt opnieuw plaats voor een lange, koude nacht. Ik sla een kruis voor elke soldaat die vannacht zal sterven. Want sterven gaan ze. Het staat in de sterren geschreven en het is te lezen in de palm van hun hand.

Tsja, wat zijn we toch voor een idioten dat we voortdurend oorlog voeren tegen elkaar en zelfs tegen onze eigen wapenbroeders?

Dit was het verhaal, bij deze plaat:

Nummer: Brothers In Arms
Artiest: Dire Straits
Jaar: 1989
Hoogste notering in de Top 40: 27



Bron: Veronica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten