iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

12 maart 2013

Birds van Anouk vliegt weg met de Draaischijf

Gister was het dan eindelijk zover:
Anouk liet voor het eerst haar nummer ‘Birds’ helemaal horen aan Nederland en bij Greatest-Hits is dat reden genoeg om hem gelijk tot Draaischijf te benoemen! 
De officiële perspresentatie vond plaats in de Wisseloord Studio’s in Hilversum, waar de Nederlandse pers zich had verzameld.! 3FM, Radio 2 en Q Music hebben de première van het nummer live uit gezonden en hoe dat klinkt beluister je hier bij Greatest-Hits



‘Birds’ is de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival dit jaar. Anouk`s wilde al een jaar of zes deelnemen, maar het kwam er nooit van. 

Over het hele circus er om heen was Anouk kort maar krachtig.
  • Ik ga geen jurk of rok dragen. Daar voel ik me niet fijn in. 
  • Ik laat me wel adviseren, maar ik doe iets aan waarin ik me prettig voel. 
  • We nemen backings mee, maar daar zijn we nog mee bezig. 
  • Er komen geen muzikanten bij. 
  • Ik ga in Malmö niet naar feestjes en doe niet mee aan feestjes en PR vooraf zoals Eurovision in Concert. 
  • Dat doe ik al 17 jaar niet, dus nu ook niet. Ik zie daar het nut niet van in.
Of deze instelling ons naar de finale gaat helpen weet niemand, maar Anouk blijft wel Anouk daar in Malmö dat is zeker. En uit betrouwbare bron hebben we vernomen dat ze inmiddels op plek 4 staat bij de bookmakers met 3 Scandinavische acts boven zich.

En terwijl wij dit artikel vanmiddag aan het tikken waren raaste Anouk al door de iTunes lijsten en was zij op plek 9 beland zo rond de klok van 4.
Maar halverwege de avond was zij de nieuwe lijstaanvoerdster van de iTunes top100 .
Beluister het nummer hieronder en oordeel zelf.
Het is wel raadzaam om het nummer een aantal malen te beluisteren en dan zul je merken dat het echt wel goed in elkaar steekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten