iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

20 oktober 2012

Draaischijf 21


Katy Perry - Wide Awake








Part Of Me is een uptempo nummer dat inmiddels alweer langzaam uit de wereld wijde hitlijsten wegzakt. Dus presenteert Katy ons de 8e single van Teenage Dream, genaamd “Wide Awake”. Officieel is het nummer natuurlijk afkomstig van de recentelijke re-release Teenage Dream: The Complete Confection, waar “Part of Me” eveneens van afkomstig was. Na een tijdperk dat precies 2 jaar geleden begon met de release van “California Gurls”, lijkt “Wide Awake” nu toch echt de allerlaatste single van dit album te worden.



Zoals we van Katy gewend zijn, zal “Wide Awake” niet te klagen hebben over een gebrek aan aandacht. Het wordt namelijk gebruikt ter promotie van haar eigen film Katy Perry: Part of Me 3D, die begin juli in de bioscoop zal verschijnen. Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat “Wide Awake” haar volgende wereldwijde knaller wordt.

Over het nummer zelf kan ik kort wezen: Katy Perry levert opnieuw een oerdegelijk nummer af. Waar “Part of Me” na enige tijd kon gaan vervelen, is dit met “Wide Awake” zeker niet het geval. Het powerballad heeft een serieuze ondertoon, die we niet altijd van Perry gewend zijn. Het doet zowel qua teksten als qua geluid hier en daar dan ook wel een beetje denken aan “Thinking of You”. Of het bewust is gekozen weet ik niet, maar ook de titel van het nummer vind ik erg toepasselijk om dit album mee af te sluiten. Nadat ze twee jaar lang in de droomwereld van haar Teenage Dream heeft doorgebracht, is ze na al die tijd nu eindelijk “Wide Awake”, oftewel; klaarwakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten